Як вибрати між регулярними і чартерними рейсами

Як вибрати між регулярними і чартерними рейсами

Різниця між ними, прямо скажемо, чималенька. Регулярні рейси виконуються великими авіакомпаніями (зарубіжними і вітчизняними) строго за розкладом, і "регулярний" лайнер полетить навіть, якщо ви в салоні будете один. Вилетить такий літак швидше за все вчасно, салон буде розділений на три класи (перший, бізнес і економ-клас), в дорозі вам запропонують пресу, продукцію duty-free і обід з вином. Економ клас (Y), зазвичай дешевше, зате в бізнес класі (С, J), відстані між кріслами істотно більше, краще годують, поять, і доглядають. В аеропорту годі й штовхатися в загальній юрбі, а спокійно попити кави і отримати інші послуги в окремому VIP-залі. Правда коштує це задоволення істотно дорожче звичайного квитка економ-класу. Крім того, купуючи квиток на регулярний рейс, можна купувати квиток тільки в одну сторону, вибирати між кількома тарифами, розраховувати на знижки для молоді, пенсіонерів, або часто літаючих пасажирів.

На відміну від регулярного рейсу, "господар" (або як вони самі висловлюються, "консолідатор") чартерного рейсу - туркомпанія, яка сама (або через посредніка- "авіаброкер") домовилася з авіакомпанією, забронювала цілком літак і "пустила" його в потрібному напрямку. При цьому часто турфірма "піднімає чартер» не сама, а в "пулі" з декількома іншими компаніями. Крім того, блоки місць на чартерних рейсах викупляють менш великі турфірми. Тому не дивуйтеся, якщо зовсім різні турфірми будуть називати один і той же чартерний рейс "своїм власним" - це нормальне явище. При цьому повсюдно поширена думка, що для чартерних польотів використовуються якісь зовсім вже "розбиті" літаки навряд чи вірно. Більшість чартерних авіарейсів виконуються "регулярними компаніями" на своїх звичайних машинах. На відміну від тієї ж Німеччини, де авіакомпанії давно вже розділилися на регулярні та чартерні, у нас чисто чартерних компаній поки що менше в процентному співвідношенні. А ось що стосується незручного часу вильоту і запізнень - тут ваші побоювання цілком можуть виправдатися, оскільки чартери змушені літати в "вікнах" між регулярними рейсами. До того ж, періодично керівництво аеропортів вводить додатковий збір за виліт чартерного рейсу в зручні ранкові години. Декількох видів харчування, безкоштовного спиртного і візки з сувенірами під час чартерного польоту ви також швидше за все не знайдете (за винятком чартерних рейсів на елітарні курорти. Ще одна незручність - оскільки чартерні рейси виконуються у вигляді "ланцюжка" (літак привозить "свіжих" туристів і тут же відвіз попередніх), то швидше за все назад ви зможете полетіти рівно через 7 або 14 днів. на суперхітовие напрямки рейси ставлять 2 і більше разів на тиждень, відповідно, з'являються квитки на 10, 11 і 3-4 дня. Тип літака може визначатися за 1-2 дні до вильоту, в залежності від завантаження.

Бувають ще так звані "відстійні" рейси. Незважаючи на страшне назву, це просто термін для чартерного рейсу, при якому літак чекає туристів в аеропорту весь період їх відпочинку (найчастіше такі поодинокі чартерні рейси виконуються на святкові дні). Втім, там, де багато різних рейсів (наприклад на турецькому напрямку), тривалість відпочинку, і, відповідно дату повернення, мож але варіювати. Однак, всі ці незручності викупаються одним величезною перевагою - квиток на чартерний переліт значно (іноді в 2-3 рази) дешевше, ніж на регулярний. Крім того, на ряд популярних "пляжних" курортів регулярні рейси просто не літають, або їх число мінімально.

Довгоочікуваний квиток на чартерний рейс ви, швидше за все, отримаєте в день перед вильотом (а то і безпосередньо в аеропорту). Це-звичайна практика, оскільки, в залежності від завантаження, різні туроператори часто замінюють лайнери на більш-менш місткі, об'єднують кілька власних рейсів або "перекидають" своїх туристів на чартерний рейс конкурентів. Більш того, якщо ще в минулому сезоні на Кіпр або в Туніс постійно літали напівпорожні літаки, то в цьому році туроператори стали "дружити" один з одним набагато активніше, і "об'єднаних" рейсів помітно додалося. Так що назва чартерної компанії на вашому квитку, в принципі, особливого значення не має - головне, правильно позначене напрям польоту.

Квитки на чартерні рейси найчастіше входять в стандартний "турпакет". Однак, "залишки" можна завжди придбати і без турпутівки. Особливо це вигідно тим, хто прямує в індивідуальну поїздку, наприклад у Франції чи Італії (правда, врахуйте, що чартери в Париж прибувають в аеропорт в один з передмість, а найближчий до італійської столиці чартерний аеропорт знаходиться в курортному Ріміні на березі Адріатики). Однак, і квитки ці стоять дуже недорого, особливо в момент будь-яких "катаклізмів".

 02.07.2019
 (488 просмотров)