Скільки давати чайових персоналу готелю
Акт вкладення грошей крадькома в чиюсь долоню змушує людей нервувати, додайте до цього невизначеність з тим, хто і скільки повинен отримати - і чайові стають джерелом стресових ситуацій для більшості мандрівників. Перед вами список працівників готелю, зазвичай отримують чайові, список доповнений рекомендаціями про те, яку суму слід давати їм на чай.
Швейцар
Швейцар вітає вас кожен раз, коли ви входите на територію готелю. Зазвичай саме він допомагає вам вивантажити ваш багаж з транспорту. Найчастіше він також викликає вам таксі. Звичайний розмір чайових: 2 долари за виклик таксі та 1 долар за допомогу з багажем.
Камердинер
Ці службовці паркують ваш транспорт. Можуть допомогти вам з багажем, або допомогти в навантаженні речей в машину. Ви також можете звернутися до них з будь-якими особливими проханнями: наприклад, якщо ви знаєте, що машина знадобитися вам незабаром після парковки ми можете попросити службовця поставити її ближче, так щоб її легко було дістати до моменту вашого повернення. Звичайний розмір чайових 2 долари за кожну парковку машини і 1 долар за допомогу з багажем.
Портьє
Основним завданням портьє є турбота про вашому багажі. Він подбає про нього в тому випадку, якщо ви прибули раніше, ніж ваш номер встигли підготувати, або ж в тому випадку, якщо ви повинні звільнити номер до того, як ви покинете територію готелю. Він забирає ваші сумки з моменту вашого приїзду, чекає поки ви входите в готелі і надсилає вас в номер. Портьє перевірить номер перш, ніж ви туди ввійдете, пояснить що і де знаходиться (де включається світло, як користуватися пристроями з дистанційним керуванням, як працюють телефони), упевниться, що ви задоволені, задовольнить ваші додаткові потреби такі як, наприклад, лід або зайва подушка. Крім того, він здійснює доставки в номер під час вашого перебування в готелі. Ніколи не дивувалися, яким майже магічним чином на столику з'являється коробочка? Швидше за все, її приніс портьє. Звичайний розмір чайових від 1 до 2 доларів за сумку або 5 доларів за зберігання багажу і доставку його в кімнату + по долару за сумку, від 1 до 2 доларів за доставку в номер, додаткові чайові за чудовий огляд можливостей відпочинку в готелі.
Персонал по обслуговуванню номерів
Це люди, які доставляють ваше замовлення з кухні в вашу кімнату, накривають стіл. У готелях зазвичай додають «доплату за послуги» в рахунок, так що перш ніж залишити чайові - подивіться свій рахунок. Деякі люди вважають за краще давати 2-3 долари понад те, оскільки хто знає, обізнаний чи службовець про ці доплати. Звичайний розмір чайових: 15% або щонайменше 2 долари, якщо винагороду за послуги не включено в рахунок, якщо включено - на ваш розсуд.
Покоївки
Більшість людей не дають на чай покоївкам, якщо вони зупиняються в готелі на 1-2 дні на загальних умовах. Ви очікуєте бачити свій номер чистим, зі свіжими рушниками, що відповідно буде включено в рахунок. Якщо ж ви залишаєтеся на більш тривалий термін - вам можуть знадобитися додаткові послуги. Покоївка може привести в порядок ваші особисті речі, вона також може принести вам кави або подушку. У деяких готелях кімнати забираються по кілька разів на день, а деякі номери особливо в готелях вищого класу складні в плані прибирання, тобто вам можливо доведеться доплачувати в будь-якому з цих випадків. Звичайний розмір чайових від 2 доларів за ніч, або більше, якщо, їдучи, ви залишаєте кімнату в страшному безладді, 2 долара за доставку чого-небудь в номер.
Консьєрж
Ці люди піклуються буквально про все, що вам може знадобиться: замовлення столика на обід, бронювання турів, транспорт, вигул собак - цей список нескінченний. Звичайний розмір чайових 5 доларів і вище залежно від доручення, 10% від вартості квитків, які було важко дістати.
Розмір чайових може варіюватися в залежності від місця: в шикарних готелях і великих містах від вас можуть чекати більшого, так що по можливості заглядайте в путівник.
Люди не дають на чай в силу ряду причин: вони можуть подорожувати з обмеженим запасом грошей, можуть вважати, що деякі послуги вже включені у вартість оренди номера. Але це не вагомі аргументи: того ж портьє немає діла до ваших принципів, йому є діло тільки до оплати своїх рахунків. Якщо ви не збираєтеся давати на чай персоналу - не користуйтеся його послугами.
Якщо сумніваєтеся - запитуйте. Ви не перший, кого бентежить розмір чайових, так що не соромтеся задати питання, якщо ви не впевнені. Як правило, персонал вчать відповідати на питання про чайові так, щоб всім було комфортно.
Більше завжди краще. Дати більше грошей на чай завжди краще, ніж дати менше. Дуже рідко можна поставити людину в незручне становище, переплативши йому, але все ж якщо це сталося - вам неодмінно про це скажуть. Чайові розуміються як щире винагороду за послуги. Це повинно приносити задоволення як клієнтові, так і службовцю.